Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai
Eiropas Savienības fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība”
8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai"
projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”
Projekts tiek īstenots no 2017. gada 2017. gada 1. decembra līdz 2019. gada 31. maijam.
2019.gada 13.un 14. maijā Tukuma 2.pamatskolas 1.-4.klašu skolēni piedalījās Eiropas Savienības Sociālā fonda projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” pasākumā „Zinātkāres skola”, kas notika Bērnu un jauniešu vides izglītības centrā "Rīgas Dabaszinību skola." >>>attēli<<<
Šī pasākuma mērķis bija rosināt skolēnos interesi par tehniskajām nozarēm, ļaujot skolēniem pašiem aktīvi līdzdarboties.
Abās “Zinātkāres skolas” dienās bērni, caur spēles, sacensību un izklaides elementiem, padziļināja zināšanas dabaszinībās, kā arī pilnveidoja prasmes un iemaņas, praktiski darbojoties.
Īstenojot programmu 8.3.2.2/16/I/001 ,,Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, šā gada 1. un 9. aprīlī mūsu skolā notika papildu nodarbības talantīgajiem bērniem mūzikā. Ar 5.a - 9.a klašu meiteņu kori un zēnu kori strādāja diriģente, vokāliste Zane Stafecka. Nodarbībās galvenā uzmanība tika vērsta vokālo prasmju attīstībai, akcentējot stājas un elpas nozīmi toņa veidošanā, kas atainojās ansambļa kopskaņā. Ar novatoriskiem, interesantiem, neierastiem paņēmieniem un metodēm tika rosināta katra korista ķermeņa atbrīvotība, kustību brīvība, kas viennozīmīgi sekmē precīzāk atklāt dziesmu saturu un rast pozitīvu attieksmi klausītājos. >>>attēli<<<
No 22. – 31. janvārim Tukuma 2. pamatskolā, īstenojot projektu Nr.8.3.2.2/16/I/001 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, notika 5.a – 9.a klašu meiteņu kora dalībnieču radošās darbnīcas.
Tajās deju pedagoģes Lienes Bēniņas vadībā meiteņu kora dalībnieces mācījās apgūt ķermeņa un kustību valodu, pielietot to kā izteiksmes līdzekli, veidojot muzikālās kompozīcijas. Nodarbībām par pamatu izmantojot dzejnieka Imanta Ziedoņa epifāniju ,,Dziediet," meitenes veidoja muzikālu kompozīciju, kur vārds, mūzika un kustības savijās vienā veselā. Caur epifānijas tēliem dalībnieces realizēja savu radošo fantāziju un izjūtas, eksperimentēja ar teatrāliem elementiem, katra ieklausījās sevī un mācījās vadīt savas izjūtas caur kustībām. Muzikālā kompozīcija veidojās izprotot to, ka prāts un jūtas ir cieši saistītas ar katras dalībnieces mirkļa aktivitātēm izjūtot sevi laikā un telpā.
2019. gada 25. februārī Tukuma 2.pamatskolā notika Dabaszinību diena – tehniski radošās darbnīcas. Šī diena tika rīkota Eiropas projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros. >>>attēli<<<
1.-5.klašu skolēniem bija iespēja darboties 5 radošajās darbnīcās, kuras nodrošināja SIA Aspired Interactives.
Tehniski radošās darbnīcas veicina bērnu domāšanas un vērtēšanas iemaņu attīstību, lieliski izklaidē un izglīto, veicina skolēnu interesi par tehniskajām nozarēm, sekmē dalībnieku aktīvu darbošanos un veicina individuālo kompetenču attīstību.
Katras nodarbības sākumā skolēni tika informēti par to, kādas prasmes, īpašības un izglītība ir nepieciešama, lai kļūtu par ķīmiķi, mehāniķi, programmētāju un fiziķi.
Sākoties vasaras brīvlaikam, ESF projekta “Atbalsts izglītojamo kompetenču attīstībai” ietvaros, no 4. - 8.06. mūsu skolā notika pasākums „Vasaras dienas nometne “Izzini Latviju!”". Katru dienu vasaras aktivitātēs piedalījās 30 skolēnu no sākumskolas klasēm dažādās izglītojoši - radošajās darbošanās pieturās: viktorīnā ”Mana Latvija” par dabas, vēstures un kultūras vērtībām, iepazina Latvijas zivis un piedalījās makšķerēšanas sacensībās, izspēlēja spēli ”Labu apetīti mežā” par to, ko ēd dažādi dzīvnieki un ar krāsainām smiltīm uzbūra glezniņas, kā arī izspēlēja draudzības spēles. Pēcpusdienā skolēni devās izzināt Latvijas dabas daudzveidību. Jaunmoku pils apkārtnē 1.kl. skolēni apguva pirmās iemaņas dzīvnieku noteikšanā un ūdens dzīvnieku pētniecībā, iepazina pļavas augus un veidoja dabas glezniņas.
No 13. – 15. martam Tukuma 2. pamatskolā, īstenojot projektu Nr.8.3.2.2/16/I/001 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, notika 5.a – 9.a klašu meiteņu kora un zēnu kora radošās darbnīcas. Tajās koru diriģenti un skolas pedagogi strādāja pie kora programmas „Latvijas gadsimts” un zēnu kora salidojuma dziesmu pilnveidošanas.
Radošo darbnīcu aktivitātēs iesaistīties bija aicināti arī virsdiriģents Romāns Vanags un deju pedagoģe Liene Bēniņa.
2018.gada gada 23. aprīlī Tukuma 2. pamatskolā, īstenojot projektu Nr.8.3.2.2/16/I/001 „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, notika dabaszinību dienas pasākumi - radošās darbnīcas 1. - 5. klašu skolēniem, kuru mērķis bija rosināt skolēnos interesi par tehniskajām nozarēm, ļaujot pašiem aktīvi līdzdarboties. Aizraujošās, izglītojošās un interesantās darbnīcas vadīja SIA „Aspired” komanda.
1.a, 1.b klašu skolēni darbojās darbnīcā, kurā katram bija iespēja pagatavot savu flaberi. Pagatavošanas procesā skolēni uzzināja, kā savstarpēji reaģē dažādas vielas un mainās to agregātstāvokļi.